bilangan pengunjung

bisikkan ke hati... "Hari ini milikku"


Aku hanya akan hidup hari ini, maka aku akan mengucapkan: "wahai masa lalu yang telah berlalu dan selesai, tenggelamlah seperti mataharimu. Aku tidak akan pernah menangisi pemergianmu, dan kau tak akan pernah melihatku termenung sedetik pun untuk mengingatimu. kau telah meninggalkan kami semua, pergi dan tidak akan kembali lagi."

Wahai masa depan, engkau masih dalam keghaiban! Maka aku tidak akan pernah bermain dengan khayalan dan menjual diri hanya untuk sebuah dugaan. Aku pun tidak bakal memburu sesuatu yang belum tentu ada, kerana esok hari mungkin tidak ada sesuatu: esok hari adalah sesuatu yang belum diciptakan dan tidak ada satu pun darinya yang dapat disebutkan...


biarlah hari-hari berlalu... Lapangkan jiwamu, pasrah takdir ILAHI. Jangan bosan bersabar...

0 comments:

Ucapan

Followers